Parisul miroase bine! :)

Va spuneam in articolul anterior ca va voi impartasi cateva dintre impresiile mele din cadrul celei mai frumoase minivacante pe care am petrecut-o pana acum.

Asa cum se poate usor ghici, am fost la Paris. :) A trecut deja o luna de atunci, dar timpul se pare ca inca nu ma prea suporta…

Excursia a fost super, s-a ridicat la nivelul asteptarilor si spun cu toata inima ca m-as mai intoarce acolo, si nu doar o data. Nu o sa fac aici un articol-roman despre toate obiectivele pe care le-am vizitat, pentru ca sunt deja atat de mediatizate incat toata lumea a cam auzit de ele. O sa va vorbesc mai mult despre detaliile care m-au atins pe mine la corason.

In primul rand Turnul Eiffel – m-a dat pe spate! E adevarat ca l-am si vazut pentru prima oara de pe platoul Trocadero, care iti ofera cea mai frumoasa priveliste catre acesta. Multi prieteni ne-au spus ca nu au fost foarte impresionati de faimosul turn, dar mie mi s-a facut piele de gaina cand mi-a aparut in fata ochilor. Cu siguranta efectul asta este indus foarte mult si de pozitionarea acestuia, izolat de alte cladiri, dar totodata in centrul orasului.

Asa cum am promis, in acest articol nu vor lipsi pozele! :)

Printre obiectivele pe care noi le-am mai vizitat se numara Domul Invalizilor, Muzeul Louvre, Castelul de la Versailles, Arcul de Triumf, Champes Elysses, Sacre Coeur, Catedrala Notre Damme si Moulin Rouge. Iar pe langa astea, o gramada de stradute superbe care pe mine m-am incantat cel mai mult.

Am incercat sa vizitam cat mai multe obiective in timpul scurt pe care l-am petrecut in Paris, dar 3 zile nu sunt cu siguranta suficiente pentru a epuiza locatiile ce merita vazute in acest oras. Asa ca am pastrat destule pentru data viitoare! :D

Pe langa toate obiectivele astea care parca s-au adunat prea multe in acelasi oras, pe mine m-au impresionat si alte lucruri, nu chiar atat de palpabile si de usor de cartografiat. In primul rand atmosfera, starea ce plana in oras, m-a facut sa ma imaginez traind acolo! Nu as putea caracteriza atmosfera asta ca pe una primordial romantica. Asta poate si pentru ca e un lucru pe care fiecare il simte intr-un alt fel si in locuri diferite si nu cred ca un oras sau un loc anume poate avea un astfel de efect pentru toata lumea care il viziteaza.

Dar cu siguranta orasul asta iti transmite o stare de bine. Eu as lega mai degraba spiritul parizian de eleganta, de grandoare si de liniste in acelasi timp, de un stil de viata bun si asezat. Sau mai scurt zis…locul in care mi-as dori sa traiesc! :D Din toate locurile pe care le-am vizitat pana acum, simt ca Parisul mi se potriveste cel mai bine! Sunt modesta, nu? :P

Starea asta mi-a fost indusa de lucruri simple, dar importante: de oamenii calmi si stilati (ma refer aici la parizienii autentici, caci am vazut si emigranti care lasau de dorit), de stradutele cochete cu magazinase imbietoare, de cladirile care au toate aceasi culoare (un alb usor prafuit), de terasele care erau pline la ora pranzului, de paharele de vin inalte de pe ele, de mirosul croisantelor si de patiseriile pe care le gaseai la tot pasul, de spatiile verzi care impanzesc orasul, de platourile de gazon pline de tineri si mai putin tineri, de linistea din privirea parizienilor, de hainele lor, de mirosul de parfum fin, discret…si as mai putea continua.

Toate astea m-au facut sa inteleg care e defapt spiritul Parisului. Este vorba de o stare generala de bine, de un bine plin de stil, care te imbie sa iubesti, sa fii creativ, sa fii optimist, sa te bucuri de fiecare clipa. Cred ca asta este defapt secretul orasului iubirii. Fara toate elementele cheie pe care le-am enumerat mai sus, monumentele si obiectivele turistice nu ar stralucii la fel de bine.

(Va recomand calduros un CLICK pe aceasta poza! Merita!)

Am gustat in cele 3 zile petrecute in Paris o stare spre care voi tinde mereu de acum incolo si de care va doresc tuturor sa aveti parte!

Paris, je t’aime!

0 Responses to “Parisul miroase bine! :)”



  1. Scrie un comentariu

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

